tisdag 5 juli 2011

Tårtkalas!

Idag har jag virkat ännu ett bakverk! En prinsesstårta! :D Använde mig av mönstret ifrån Mia Bengtssons första bok, men med vissa små ändringar. :)


Sen hade även en lokal garnbutik vid namn Nystvindan en sommarrea också. Drops garnnystan med 30% rea! Och jag använder mig ju av Muskat, så då var det ju klart man köpte några nya nystan! Fyra Muskat blev det, 22 kr st. Sen har jag för avsikt att virka lite flera bakverk, så som bullar och ballerinakex. Så då behövde jag en ljusbrun eftersom jag redan bara hade mörkbrun. Men ack! Muskat-serien har ingen ljusbrun på färgkartan! :/ Så köpte två Safran istället också, lite tunnare än Muskat, som jag ska använda tillsammans. :) 

1 kommentar:

  1. Alltid lika härligt med garn-rea! Och vilken söt liten prinsesstårta :) Nästan så man blir sugen på en riktig...

    SvaraRadera