onsdag 29 juni 2011

Olycka...

Daisy, som jag satt och virkade igår följde med mig och handlade idag. Hon stortrivdes när hon satt framme vid vindrutan och kollade ut på det vackra sommarvädret. Framåt kvällen efter att vi hade kommit hem så låg Daisy på min säng och vilade lite. Tyst som en mus smög sig odågan Neo, vår nyanlända valp sedan två månader tillbaka, in på rummet och roffade åt sig Daisy. Jag var snabb och upptäckte hennes frånvaro ganska så snart, men inte tillräckligt... Daisy förlorade ena benet och det är knappt så att öronen håller sig på plats... och hon luktade hemskt av hundslem...

Men lyckligtvis så är hennes läge nu stabilt! Nu ligger hon på balkongen och solar. Hon har fått ett ordentligt bad så hon nu luktar gott av grapefrukt. Hon ska bara få torka upp lite mera, sedan ska jag virka ett nytt ben till henne och fästa fast öronen lite bättre. Sen borde hon vara så gott som ny igen! Bortsett ifrån det hemska minnet att vara inne i Neo's mun... Men jag har lovat henne att Neo aldrig någonsin ska få tag på henne igen! :)
(Bild ifrån igår)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar