torsdag 2 juni 2011

Mia Bengtsson

Mia Bengtsson har skrivit dessa två underbara böcker om amigurumi. Jag har dessa två exemplar, Virka amigurumi och hennes senaste Virka glada amigurumis. Det finns även en tredje som heter Virka roliga amigurumis. (Jag har för avsikt att köpa även den!) Jag har läst och bläddrat i dem alla tre (den jag inte har lånade jag ifrån biblioteket), och tycker alla tre är helt underbara! De har ett bra innehåll med instruktioner som är väl anpassade för nybörjare och samtidigt för de mer erfarna virkarna. Det finns bilder med tillhörande texter som visar och demonstrerar precis hur man ska göra för att virka de olika maskorna.
    Verkligen ett toppenköp som jag starkt rekommenderar! :)

Vill man göra det ännu bättre så kan man beställa böckerna direkt ifrån författaren! Det är bara att gå in på hennes blogg och lämna ett meddelande till henne om vilken bok man vill köpa. Då får man även förmånen att få den signerad!  
    Det gjorde jag med den nyaste boken, jag bokade den ifrån författaren så jag fick den samma dag som den släpptes, och så fick jag den även signerad! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar