måndag 2 maj 2011

Gris till en kompis

En klasskompis till mig såg att jag hade börjat virka amigurumis och blev avundsjuk, hon ville också ha en! Så då sa jag att jag skulle virka en åt henne. Lite diskret hörde jag att hon gillade rosa, och då kom jag fram till att en rosa gris vore ju ballt!
    Sagt och gjort, så när jag kom hem så började jag virka på en gris! :D Använde mig av mönstret ifrån Mia Bengtssons Virka amigurumi. Men när jag börjat på huvudet till grisen så insåg jag att jag hade väldigt tjockt garn till grisen, så jag bestämde mig för att bara göra huvudet för att den inte skulle bli allt för stor! :)
    Här virkade jag då lite på egen hand, eller jag avslutade huvudet på egen hand utan mönster. Det var första gången det som jag virkade fritt utan mönster! hurra för det!

Bestämde mig dock för att det vore gulligt om den fick en liten knorr ändå, så då fick den det, och det blev jättesött tycker jag! :D

Baksidan, med en liten knorr!

Framsidan!


Skickade en bild till klasskompisen som jag gjorde den till, och hon gillade den!
Hon döpte den till Grisapollis! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar