söndag 12 juni 2011

Två intressen i ett!

Virkning och makramé, kan det bli bättre!?

Gjorde den samtidigt som jag kollade på CSI här om dagen, gav armbandet till en klasskompis som fyllde 18 igår. Satt och funderade på vad jag skulle ge henne, men sen tankespridd som jag är så började jag virka istället. Ville testa min nya ergonomiska virknål jag köpte ifrån Loveknitting! :) Underbar!
Men i alla fall, så virkade jag då en blomma, sen la jag den mot armen för att böja mig ner och ta upp en sax ur lådan, och så såg jag det. Ett armband med en virkad blomma! :D


And here it is!



Har för avsikt att göra flera också. Den här var ju inte planerad, så jag kan ju mixa mera med färgerna. :)  Den här ser nästan lite jul-aktig ut, för mycket rött. Därför valde jag gröna pärlor, för att få in lite grönska i alla fall. :P Men tycker den blev fin! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar